Через “добру пораду” священика моя мати залишила мене, двомісячного, під церквою

Мені зараз 25, я пройшов через дитбудинок і три інтернати. На щастя, не став на хибну стежку, здобуів освіту і нині працюю.

…Моя мама завагітніла у 15 років. Донька сільських учителів та онука репресованих дідів. Змалечку, ще в радянські часи, ходила до церкви. http://lives.inf.ua/#/story_life/2015/prykra_pomylka_mynuloho.html Дідусь Олекса, попри протести партійних батьків (щоправда, через необхідність, бо інакше тоді доброї роботи навіть у селі було не знайти), брав мою ще маленьку майбутню маму на підпільні богослужіння УГКЦ до лісу. Маленька Оленка настільки пройнялася вірою, що вирішила згодом посвятити своє життя Богові та стати монахинею. На початку І 990-х у селах Західної України це було навіть престижно, коли син ставав священиком, а донька виходила заміж за майбутнього панотця чи йшла в монастир. І цілком можливо, моя мати одягнула би чорнече вбрання, а мене ніколи б й не було на світі, якби до їхнього класу не приїхав мій батько. Із самої столиці.

Його батьки поїхали за кордон на заробітки, а сина залишили на дідуся з бабусею, та й до сільської школи віддали. Красенем він не був, але дуже відрізнявся від сільських хлопців. Слухав рок, курив, одягав шкіряні штани і куртки. У селі був білою вороною. Це й привернуло увагу відмінниці Оленки до поганого хлопця. Кілька днів вони трималися за руки й говорили про зорі, а далі Руслан зробив те, що звик постійно робити зі своїми дівчатами в Києві — звабив восьмикласницю Олену. Проте його столичні подружки давно знали про контрацепцію, а моя майбутня мама про щось подібне навіть не чула. Коли вона зрозуміла, що вагітна, крику було на всю хату, дідусь навіть відшмагав “безсоромну дівку”. Але що вже робити, вирішили, що треба доньку й онуку заміж віддавати. Та ані Руслан, ані його родичі й думати про таке не хотіли, швидко відправили сина за кордон. І моя мати залишилася з майбутнім дитям під серцем та неймовірною тугою за зіпсованим навік життям. Аби в селі не було поголосу, її відправили до родичів у Львів. Там я і побачив світ.

Народився гарним і здоровим. Але моя юна мама дуже журилася, що ж робити з дитиною, її тоді ніхто не підтримав. “Добру” пораду дав священик, до якого вагітною ходила мама на сповідь. Він сказав, що сина варто… позбутися. Ні, ні, не робити аборт, а залишити “вкрадену в Бога дитину” під церквою, а там “добрі люди візьмуть та виховають як свого, і буде твій син щасливий, а ти своє життя влаштуєш, і навіть про це не згадуватимеш”, — повчав юну матір панотець. Чому вкрадену? “Бо коли люди законно одружуються, шлюб церковний беруть, то Бог дітей їм дарує, а коли дитя поза шлюбом — воно в Бога вкрадене і, напевно, мало належати комусь іншому, а сталося так, що тобі дісталося. Тому треба таку дитину залишити, і вона обов’язково буде знайдена справжніми батьками, у яких вона мала би народитися”, — казав священик молодій мамі.

Й Олена свято повірила в оті нісенітниці. Взяла мене, двомісячного, загорнула в тепленьку ковдрочку та й поклала під порогом церкви. А що була молода й недосвідчена, написала, що звати мене Володя. І ще необачно вказала своє і мого батька прізвища, зверху поклала письмову відмову. (Пізніше через ту записку я й розшукав її). Щоправда, тоді ніякі добрі люди мене не забрали. Знайшла сповиток, що кричав, випадкова перехожа та віднесла до міліції. Звідти мене передали у дитбудинок. Так і почалося моє “щасливе життя”. Усе, що пам’ятаю, — суцільна боротьба за виживання, голод, холод, побої старших. У 9 років — перша цигарка і перша чарка. І, можливо, як багато моїх друзів, я опинився б у в’язниці. Та врятував випадок. Коли мені було 13 і я вже мав славу невиправного хулігана, вихователька Ольга Павлівна Михайлишин пожаліла мене й сказала, якщо буду добре поводитися та вчитися, то за кілька літ скаже, хто моя мама. Для мене це було як грім серед ясного неба. Я ніколи не думав, що в мене є хтось із рідних..А тут таке! Марно я намагався швидше отримати від виховательки інформацію. Вона мовчала. Лише постійно говорила, що отакого хулігана та невігласа моя мама аж ніяк не захоче. І я цілком змінився, став обережним, хитрим. Аби не вирізнятися з-поміж ровесників, так само бився, курив та навіть крав, але почав краще вчитися і зайнявся спортом. Останнє мене й вирвало з інтернатського невеселого майбутнього. Я потрапив до доброго, на жаль, нині покійного, тренера з легкої атлетики. Олександр Іванович Варивода став для мене другим батьком: навчав жити, тренував до знемоги, возив мене на змагання, вибивав усякими правдами-неправдами кошти і навіть добряче лупцював, коли вихователі говорили йому про мою чергову крадіжку чи бійку. І результат не забарився.

Я став багаторазовим чемпіоном України, мав успіхи й на європейському рівні. Але після закінчення школи далі тренуватися не захотів — вирішив піти в армію. Та перед тим хотів знайти матір. Олександр Іванович просив мене не робити цього. “Віднайдеш її після служби”, — казав тренер. Та хіба я його слухав? Дуже хотілося поглянути в очі жінці, котра мене народила та залишила фактично помирати. Вихователька дотримала свого слова, дала мені прізвище матері та сказала, у якому храмі мене знайшли. Звісно, там про мене нічого не знали, і мені довелося добряче пошукати. І я знайшов. Виявилося, що Олена Іванівна, моя мати, нині поважна людина, вчителює в одному із сіл, живе самотньо, у місцевій церкві — старша сестриця. Коли їхав до неї, думав, що мати радо прийме мене, покається, ми разом поплачемо, посумуємо і добре заживемо разом. Прийшов до її невеличкого будинку, постукав, побачив струнку, красиву, хоча й змучену життям жінку. “Я —- ваш син”, — заледве зумів вимовити. На моє превелике здивування, вона навіть не здивувалася, не зронила й сльози, а спокійно спитала, хто… мої батьки. Я ледь не зомлів від такої “теплої” зустрічі, хоча ніколи не був слабким та сентиментальним. “Та які батьки? Я ж поневірявся дитбудинками й інтернатами”, — відповів я зі злістю. “Дивно, у тебе мали б бути добрі батьки, які з тебе пилинки б здували, чому ж ти потрапив до дитбудинку? Отець Василь сказав, що саме так має бути…” І тоді мати розповіла мені історію мого народження. Вона свято вірила, що в мене все гаразд, що я живу в добрих людей. Мною вона не дуже переймалася, більше журилася тим, що не стала черницею. Натомість закінчила університет, почала викладати історію у школі і працювати в церкві. Стосунків із чоловіками більше ніколи не мала. Я досі не можу зрозуміти, чому моя мати сказала, що нічого не хоче змінювати у своєму житті і приймати мене не збирається — їй достатньо просто знати, що я живий і що в мене все досить добре. Вона просто… молитиметься за мене, а я їй був і лишаюся чужим. Хіба це жінка, хіба це мати? Проте довелося прийняти цю гірку правду. Розпитав у матері й про дідуся з бабусею. Та відповіла, що вони давно померли. Про батька сказала, що він живе в Німеччині, одружився, має двох дітей. Через кілька місяців наважився написати йому. Той відповів, що ще невідомо, чи я його син, а якщо навіть і його, то він хоче просто забути “прикру помилку минулого”. Тоді я остаточно розчарувався у найрідніших людях… Згодом пішов до армії. Після служби закінчив фізкультурний технікум та університет, нині працюю тренером. Про матір намагаюся не згадувати. Хоча цікавлюся її життям. У неї нічого не змінилося — живе сама. Ще дуже хотів віднайти священика, який “напоумив” маму лишити мене. Хотів подивитися йому в очі, а може, навіть натовкти пику за зіпсоване своє життя. Та недавно дізнався, що того горе-панотця уже нема на світі. Бог їм усім суддя. А в мене сьогодні є дівчина, я планую одружитися, хочу мати багато своїх дітей та ще двох усиновити.

Шукайте деталі в групі Facebook


Загрузка...

Джерело.